liveandlaugh

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Ellinor Stafstedt Friström - 6 november 2011 19:08

Just nu sitter jag och pluggar spanska, segt! Har prov imorgon så det är bara att plugga på... 


Idag kom jag hem i alla fall ifrån min älskling, och i morgon börjar verkligheten igen! 


Här om dagen gjorde jag dessa kakorna vilket var jätte goda för dem som älskar choklad! rekommenderar dem starkt! 









KLADDIGA COOKIES
24 st (jag gjorde 20 st)

2 ägg
1,75 dl råsocker (jag använde strösocker)
75 g smör
400 g mörk choklad
2 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
1 krm salt

Gör så här:
Vispa ägg och socker i en bunke. Smält smöret och 200 g av den mörka chokladen och vispa ner det i smeten. Rör ner mjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt. Hacka den resterande chokladen i bitar och rör ner chokladbitarna i smeten. Klicka ut smeten på plåtarna och grädda i ca 7 min i 200 grader i mitten av ugnen. Låt kakorna svalna något innan de tas av plåten. 

Ovido - Quiz & Flashcards